Totalt antall sidevisninger

søndag 23. oktober 2011

WL 3 Harstadsjøen

Jepp,da var nok et wlstevne unnagjort og med blandede følelser fra min side.
Trakk peg 8 og var fornøyd med det,ofte en godpeg når det gjelder brax på 13 tap.
Blandet bare mortefor til brasme og mort idag,en salig blanding av traper vinterfor og mondial special gardon,og mondial rapide til laue.
Satte opp 3 topp 5 til brasmeplassen på 13,og en til brasme på 10m.
Tacklet 2,5-3 og 4m til laua
Begynte å fore 13m plassen med 7 halvstore mandariner,hadde i en neve med oppklipt mark og en dl caster i de 7 forballene.
Begynte også å fore til laue med engang.
Satset på laua først og fikk bra drag der, hadde 90 stk etter halvtime og ca 160 etter en time.
I mellomtiden hadde Finn E og Steinar på peg 9 og 10 fått noen brasmer,og vi hadde nok tålig likt i anntall kg på det tidspunktet.
Men så begynte huet å surre og jeg fikk tvangstanker om å gå ut på 13 jeg å(Skulle aldri ha gjort !!)
Fikk ei 2hg brasme med en gang og da var det gjort,smekket ut igjen og igjen bet det,bumpet selvfølgelig denne :(  etter det så ble det stille en 20minutters tid,så foret igjen 3 forballer med mark/caster og gikk for laue igjen så 13 plassen fikk hvile.
Men lauedraget var så langt ifra så bra,langt imellom hver fisk nå. Hadde jeg ikke gått ut så hadde jeg nok hatt laua der ennå,men sånn er det.
Gikk så ut igjen på 13,mens jeg fortsatte og fore etter laua, så napper det ute igjen,bream on,ye kjører denne en stund og rett før den er ved håven detter denne av. LOL...
Går ikke lenge så biter det ute igjen,johoo snørrgjørs, hehe fikk 4 kjappe så beit det brasme igjen og denne får jeg i håven. 5-6hg veide denne..
Fortsetter å fiske ute,så biter det igjen jepp mer snørrgjørs,etterfulgt av nok ei brasme som jeg igjen mister :( snøret røyk ved en dropper,nå var det utgjort.
Går for laua litt igjen men det går tregt der.Går så ut på 13 igjen,yes bream on, denne havner i håven,puhh. Anslår den til ca kilon,og så var det slutt igjen..
veksler siste timen mellom laue og brasme fiske,men det var betraktelig mindre fisk.
Angrer som en hund at jeg ikke gikk for laue hele konken,må se å få meg større skyggelapper,
Endte på 3dje(6090g)på seksjonen hår fint bak totalvinner FinnE(7060g) og Steinar(6510g).
Tror jeg hadde kunnet matchet de to med bare å gått for laua,men vet aldri..

Jeje,neste helg er det hobølelva som står for tur,er spent på forholdene der men tror det ikke er så langt ifra forholdene vi hadde på gp`n.
Gleder meg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar