Totalt antall sidevisninger

fredag 14. oktober 2011

Treningstur Isegran

Har hatt en tur til isegran i tankene lenge nå,og etter en rådslaging med Fjellis ble vi enige om å jobbe inn et par timer av fredagen,og ettersom vi til vanlig slutter 1300 på fredag så kom vi oss avgårde litt over 1100.
Vi var nok i overkant spente om det ville bite noe særlig,iom at vi var nede en tur om onsdan og tittet og det ikke var tegn til liv..
Men vi hadde litt troa da ;) ihvertfall med tanke på allt foret som ble blandet,her kan jeg vel bare snakke for meg selv men jeg blandet sammen 3kg milo ett eller annet som det er en syk ostelukt i og 1kg Mondial xdream og en kg Mondial super carrasio.
Hadde i 300g mais og en del maggot.
Vi grunnforet ikke mye,ca 8 mellomstore appelsiner hver som var ganske tørt blandet.
For etter lodding av dypet på 11-12 m så var det ca bare 1m dypt der og ingen drift,derfor blandet jeg tørt så det løste seg raskt.
Det gikk nok 15min før første napp,og hvem andre enn enn Fjellis kunne det ha vært?? ;-)
Han hadde 3 fisk inettet og mistet 2fisk før jeg hadde så mye som et napp.
Men da begynte moroa for meg også,første fisk inettet etter 25min for min del..
etter den så kom de på rekke og rad,for et rått fiske vi hadde en stund ;) landet 27 vederbuker til den neste 1,5timen.
Etter 2 timer var det som å skru av brytern,bom stopp på veder`n.. Floa var på vei inn og konklusjon var at de trakk seg unna når det kommer mer saltvann inn??
Vi hadde noe fisk til siste 1,5timen vi fisket men det var feit gullbust +en abbor på villspor ;)
Status etter å ha fisket 3,5t.
Fjellis:30 vederbuk og 1 gullbust.
Tøddy:28 vederbuk,3 gullbust og en abbor.
40kg+
40kg+

Med tanke på Winterleague der så må folk tenke på at det er fordel med strikker kanskje opp mot 1,4-1,6mm og og så mye som 018 hovedsene og 016 fortom med 12-14 krok. Da det er en fordel hvis det er  mye fisk, å få de opp til overflata så fort som mulig,jeg fisket med 1,2mm idag og det var hakket for svak strikk.Buker kanskje opp mot to kg drar massivt med strikk og det står jo pæler overallt der nede så stor fordel å få de fort opp til overflaten. Har tro på bra fiske der nede helt til jul så det kan bli noen fine stevner der nede utover ;)
Nå skal det sies at vi traff nok bra med tidevannet idag, og det gjør vi også den 27 nov og 11des på wl stevnene der nede.Sjekk forøvrig linken under her,det er klockrent best når vi treffer med lavvann på bunn i konkurransetida. http://vannstand.no/index.php/nb/tidevannsdata/tidevannstabell Havna i Fredrikstad heter Viker, når dere skal søke etter høy og lavvann ved isegran..

Tøddy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar