Totalt antall sidevisninger

søndag 9. oktober 2011

WL-1

Winterleague 2011 er igang,og første stevne gikk av stabelen i sildvannet,i hedmarken..
Vi startet dagen med 10stk(Som er meget bra antall) i -3 grader og en litt lei vind,men det er jo winterleague vi fisker så,litt -grader er ikke annet enn å forvente ,)

Fjellis og jeg ankom litt over 0800,etterå ha kjørt en halvtime feil på morran,LOL fiskepraten gikk og ante ikke at vi hadde kjørt feil før vi hadde Rømsjøen på venstre side,,aiai,15min feil vei !!
Nok om det,blandet isammen litt mortefor,traper magic og ikke noe mer vesen enn det egentlig.
Tid for trekking,trakk peg 3 idag ved siden av plassen jeg satt på gp`n og fikk Rune på min venstre side og Tommy på høyre.
Startet med å koppe 5 mandarin store forballer på 12m,kastet litt løst for på 9m. Koppet så ut en full kopp med oppklipt mark iblandet en spiseskje caster 1m fra morteplassen på 12, og en halv kopp med oppklipt mark og en dæsj caster 2m fra morteplassen på 9.

Fisket startet og det var megatregt,kun Steinar på peg 1 hadde fisk når det var gått en halvtime..
Men,etter 45 min hadde jeg min første fisk i nettet,på 9m plassen.. jeje,abbor på 1hg var en grei start..
Koppet da ut mer mark iblandet caster på 9m plassen og fortsatte å få abbor,endte opp med 13abbor hvorav den største var ca 2hg..
Fisket hele tiden med 1-2cm klippt mark,fikk ingenting på hverken maggot eller pinkies idag,prøvde både hvit og rød enkel og dobbel,ikke et napp....
Abborplassen døde etterhvert ut og begynte å få mort,små sådan-5-20g som maks..
Gikk ut på 12 meter plassen igjen,var stille der å men et bitt da,mulig brasme som jeg mistet :( fisket med 2er elastic og fisken dro ut 4m og dunket et par ganger så ble det slakt..
Kroken fikk nok ikke feste med den slappe strikken.Så var det slutt der igjen da..
10min etter dette så fikk fjellis ei brasme 2 plasser på nedsien av meg,jeg ledet vel konken til da men da var løpet kjørt..Og jeg som lå ann til min 3dje på rad,,
Ble litt furt da men sånn er gamet ;) all ære til meisen som fikk opp brasma.
Dette var etter 3t og 15min. Og når det gjensto en halvtime,fikk jeg full strekk i strikken igjen,
denne gang på en 5er elastic(0,9mm) på 9m plassen.Fisken dro vel ut 2-3m av elasticen og forsvant rett utover,så slapp f--- meg denne å :(
Vet ikke hva det var men,kan ha vært buk som mesket seg i mark/casters på abborplassen..
Mulig gjedde eller abbor,men får aldri vite så spiller ingen rolle :)
Siste halvtimen så fikk jeg vel kanskje 3-4 småmort til,før sluttsignalet gikk.


Veide inn 17 mort og 13 abbor. 1400g. Og 2dre plass på seksjonen ;)
Fornøyd tross allt,hadde vel kål på seksjonen helt til fjellis fikk brasma,men det hadde blitt close race..
Da er neste stevne førskommende søndag i Harstadsjøen,mulig jeg ikke får vært med pga ei fyllekule på lørdag men har sinnsykt lyst til å få det med meg så får se til lørdag om jeg kanskje tar det litt rolig og drar på søndag uansett.

1 kommentar:

  1. Bra fiska det Tødde :)

    Håper du finner veien på søndag også, trenger litt motstand...

    Morro at det var abboren som ble avgjørende, tipper du hadde 2/3 av vekta di på de 13 abborene.

    Blir nok lite abbor til helga, men desto mer mort kanskje. Laua kan også fort bli dominerende også, brasma blir bonus tror jeg.

    SvarSlett