Totalt antall sidevisninger

søndag 2. oktober 2011

GP Avslutningen

Gp avsluttningen 2011,endte opp med 2 seksjonseire på hjemmebane ;)
Får begynne med lørdagens konkurranse i hobølelva,hadde på forhånd håpet på den midterste seksjonen
da jeg mener det er den jevneste seksjonen.
Trakk som planlagt der da,og goldenhand i tillegg,nedstrøms kant ;)
Begynte med å koppe Mondial superkanal med en dæsj Xdream som slipper bra med partikler,en plass på andre siden og en midt i elva.
Samt at jeg foret kontuerlig etter laue. Begynte å fiske etter laue,da morteplassene skulle få hvile litt.
Så etter et kvarter og 10 lauer senere,(var tregt med laua i begynnelsen) gikk jeg ut på morteplassen på andre siden,fikk en 2hg`s mort på første utlegg og fra den kom opp hadde jeg kontrol på seksjonen,da det fortsatte å komme noe mort,og de andre ikke fikk noe særlig.
Etter  2t så hadde jeg ca 1kg,og da så jeg Finn E hadde begynt å fiske laue,og stanga gikk greit opp og ned,han var vel den jeg fryktet mest der å da.
Gikk over til 2,5m lauestang og fikk vel tålig greit draget etterhvert jeg å.
Endte opp med 230 lauer,11mort,2abbor,2stam som veide 2940g,og god margin ned til nestemann Finn E som veide inn 2290g.
 
Endelig en seier ;)


Så til helgens andre konkurranse som gikk av stabelen i hjembygda,Rakkestadelva..
Var meget spent før trekking,men hadde en godfølelse ;)
Trakk heldigvis Nortrappstrekka hadde på forhånd håpet det,da jeg føler jeg har kontroll på bolognese fiske.
Men trakk idag igjen nedstrømskant,på seksjonen på nedsiden av "kjærret" aiaiai,pleier å være oppstrøms kant som gjelder der,og det blir dårligere for hver peg som går nedover :(
Tenkte at nå,skulle det ihvertfall ikke være foringen det stod på ;)
Lagde 18 appelsinstore baller av Mondial-orange power brasem og super carrasio som var smit fulle av casters,oppklipt mark og maggot.
Med tanke på å stoppe eventuell fisk som var på vei oppover mot de andre,og klarte vel det til stor grad ;)
Gikk vel 20 min ca før første brasma lå i nettet,og etter det var det stimer litt i bolk.
Lå vel litt etter Arild H på oppstrømskant til det hadde gått 1,5time da virket det som det stoppet hos han,mens de i midten,Rune;FinnE og DagE ikke hadde kjent brasme ennå.
Virket som planen virket med massiv foring og fisken stoppet hos meg,hadde kontroll på seksjonen fra 2timer og inn,DEILIG FØLELSE ;))....
Etter 2,5 timme fikk de i midten også nettkjenning med brasme,men hadde kål på seksjonen da det fortsatt bet nå og da hos meg å ,,
Endte opp med 19 brasmer som veide 13670g med god margin ned til nr 2 Arild H som hadde 7280g..
Da holdt det også til totalseier på stevent for min del,deilig å lykkes med noe en har trent mye på..
Lenge leve bolognese ;)

Endte opp på 7plass totalt i gp`n iår med 15 poeng.Er fornøyd med det som første års int-fisker.
Og dermed kvalifisert til neste års VM i Tsjekkia,med 4de plass i int Klasse..
Har meget lyst til å dra,men må få på plass et par brikker først..

GRATULERER til topp 3 i årets gp.Thomas Ø,Fjellis og Tommy S,.. Serkt fisket ;))

Nå er det WL som står for tur,blir gøtt med mortfiske igjen nå på silvatnet til helga ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar