Totalt antall sidevisninger

fredag 29. juni 2012

GP-4 2012

GP-4 Rælingen 24/6

Da var det Gp stevne igjen da,og forventningene til at det skulle bli lauefiske var store på alle strekker untatt Rælingenseksjonen som det ikke var observert laue,uken før.
Sperstan hadde vært på peppes en uke før og måket opp 1453 lauer på 4t,derfor var det lauetaktikk på de fleste tenker jeg.
Jeg trakk Rælingenstrekka iår igjen, og tror jaggu jeg satt på samme plassen som året før omtrent midt på :/
Jeg hadde Philip og Magne Olav nedstrøms meg og oppstrøms satt Geir,Odd H og Finn E.
Mange trodde nok det kom til å bli litt brasme på denne seksjonen inkl. meg selv inntil jeg snakket med Kryz,før konken.
Han hadde snakket med noen landsmenn samme uken på Peppes og de sa at det ikke var brasme å få
på Rælingen derfor satt de nå lenger opp i elva.
Gullinfo :) og jeg hadde i bakhuet fra 2011 at vi så ikke laua da heller,men den var der.
Taktikken ble da all in på laue,uansett:)
Foringssignalet gikk å jeg pumpet ut 25 halvstore forballer på boloplassen bare for å ha en plass å fore på og for å evt stoppe brasme fra å gå oppstrøms,og 8 mandariner på 13m.
Rigget ikke TAP idag bare 2,3,4,5 og 7m toppknytt.
Startskuddet gikk og jeg gikk på laue fra start,men det var tregt,hadde nok ikke mer enn 20-30 lauer første halvtime,og rundt 140 lauer etter 1t.
Så det tok seg betraktelig opp,jeg begynte på 3m og det var det som var misstaket :S laua sto lenger inn,på 1-2m.
Når jeg gikk inn til 2metern etter 40min det var etter det det tok seg opp :)
Lå nok litt etter de andre etter 1ste timen da de fisket mort og flire,og det var bra drag..
Men 2dre 3dje og 4de timen snittet jeg 240 fisk i timen,og jeg følte jeg hadde kontroll på de andre så fisket ikke på høygir,. Antar at jeg har kapasitet til 300-320 i timen. da jeg ved 2 anledninger under konken testet meg og hadde 160 og 165 fisk på 2 halvtimer.Sånn fisket var da.
Endte på 866 fisk og 14350g.Og årets andre seksjonseier :) Er i rute føler jeg..
2dre plassen gikk til Geir og må si jeg ble litt tatt på senga av at  han hadde 11610g,
og ODD H på 3dje med 11300g.
Trodde ikke de hadde så mye gett,tippet på 7-9kg men var nok litt for fokusert på laua til at jeg klarte å følge med nok.
En ting som irriterer meg nå i ettertid er at jeg kunne greit ha slått 1024 lauer som er rekorden til Kong Niklas,i denne konken!
Det hadde ihvertfall satt fyr i huet hans,at 2stk hadde gått forbi iløpet av en uke, også Tøddy agett ;)
Men er kanskje like greit iom at det er fyr der fra før ;) Ikke sant Niklas..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar