Totalt antall sidevisninger

fredag 23. mars 2012

Kule Rakkestadelva

Endelig igang igjen ;) Hadde tenkt meg en tur til Mysenelva idag for å teste mortefisket,men Geir og Alex skulle en tur til Nortrapp strekka,og da falt valget om å bli med de en tur.
Litt kjedelig å fiske alene ;)
Ble bråbestemt i 1330 tiden og da var det bare å få opp farta.
Pakket ned stangbaggen,kassa,og keepnettet i en fei og bråblandet isammen noe rask av noe for..
Var på plass på strekka i14tiden,og var først ute.
Gøtt,hadde en tacklet bolo og rakk da å tackle en til før Alex kom.
Lot han få velge seg plass,og valget hans falt på plassen Niklas satt på forrige helg,altså oppstrøms ved øverste kjærret,valgte da å sette meg 10-12 m nedenfor han,for da kom Geir til å sette seg nedstrøms meg igjen,hadde håpet på en midtplass på forhånd for å kunne teste bolo mot feeder på hver side :)

Begynte å fore i 1450 tiden, foret  7 baller med bare 20 maiskorn og 10 oppklipte mark.
Geir ankom akkaurat i tide til å rekke å fore omtrent samtidig med oss..

Begynte å fiske kl 1500 og det gikk sikkert 20min før første napp,og bommet selvsagt....
Brasmen er ordentlig lusen i nappinga od det er såvidt duppen løfter seg og med et dårlig syn er det vanskelig om dagen :(
Fikk en og 2 brasmer og bomstakk en tredje,så ble det litt stilt,så bomstakk jeg ei igjen og stille i 10min igjen. og sånn var omtrent hele økta,fikk ei eller to så et bomstikk eller at jeg mistet fisk,ikkje braa,,,.
Mulig jeg skulle fisket mindre overdyp,men det får bli neste gang..

Fjellis,Niklas og Tonje stakk en tur innom ;) hyggelig med besøk og gode råd fra andre fiskere ..
Og jaggu fikk ikke Niklas filmet litt au,artig Sjekk Ga Bloggen..
http://gabloggen.blogspot.com/2012/03/2012-03-23-tddy-film.html

Endte opp med 10 brasmer etter 3 timer idag,Alex hadde 2 og noe småfisk,Geir hadde 4 brasmer tror jeg..
Artig å være igang igjen,gleder meg til påskekuler og springleague nå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar