Totalt antall sidevisninger

mandag 22. oktober 2012

GP-9 Avslutning

Tiden var inne for gpseriens siste stevne i år,og jeg hadde mye å fiske for.
Kunne bli topp3 totalt,kunne fått min 4de gpseier som hadde blitt ny rekord for meg på en sesong,og selvsagt å kunne holde på landslagplassen,selv om jeg antagelig ikke hadde fått reist pga skoletur til polen med dattra.

Selvsagt skjedde ingen av delene :P, jeg var supertaggad før konkurransen og er det ennå :S
Hadde så inni h... trua på abbor plass i margins og plukke litt mort,men ikke det nei..

Møtte Niklas,Tonje,Runar,Kryz,Letzek og Natan på 7eleven på Bjørkelangen for å kjøre samlet opp,husket ikke veien dit.
Vi var framme i 0730 tida,og forberdelseprosedyren gikk sin gang,trakk peg 14 idag og hadde Kryz på 13 og Rune på 15,vel og bra det med hyggelige sidepartnere som det går ann å tøyse litt med :)
Satte opp 2 topper til mort på 13m en Uitw,og en på bunn.satte opp en topp til abbor i margins på topp5.
Satte også opp 3,3.5,4,5,7 og 8m toppknyt hvis det skulle bli drag på mort.
Startet med å fore 5 håndfulle på 13m og 2 håndfulle på 9m,og loosefeedet jevnt og trutt.
Koppet i en smitfull kopp i margins med mark og caster til abbor,som jeg hadde stor suksess med ifjor på wl der omtrent samme tiden.
Krutt og jeg observerte ei gjedde på peggen imellom oss før start,og vi så den 2-3ganger :(

Start signalet gikk og fisket startet litt småtregt,hadde mitt første napp etter 10min,og bommet på den.
Bytte av maggot og ut igjen,duppen gikk sakte under og fast fisk i tillslaget ,) jaggu var det ikke brasme som beit på andre utlegg, 45g veide den :S
hehe,men greit det,var større den enn mortene så det var bare å smile å fiske på.
Hadde 4 fisk i nettet før naboene fikk noe som helst,starten var bra den men etter en halvtime så var det som å skru av en bryter,fikk en fisk til etter det + et par napp Uitw,og det var det :S
5 fisk endte jeg med og 80g tilsammen,LOOOLLLLLLLL ble nr 5 på seksjon av 6 da pga en som blanket..

Vet ikke om jeg gjorde noe galt eller om det var den gjedda som var på peggen hele konkurransen?
Ikke var det abbor,mye mulig det var pga for høy vannstand?
På WL ifjor var det mye mindre vann+ kulde,mulig det er det som må til?

Ingen sure miner fra Tøddy`s side,har hatt en ujevn og fin sesong med mye lærdom og en seier her og der.Totaltsett er jeg fornøyd og vinner nok serien neste år tenker jeg ;)

Har så smått begynt å tenke på Iberian Master i Mars igjen,og mye av høsten og vintern vil gå med til trening og forberedelser til neste års høydepunkt ;)
Om noen vil joine så kommer jeg til å sitte mye på NorTrapp utover å trene Slider og Bolo,og forske på nye teknikker og dupper..
Tipper at det går å sitte i Greåkerelva også utover vintern og fiske buk på bolo/slider så blir nok noen turer dit å..

Det er fortsatt mange konkurranser igjen med tanke på Winterleague, blir nok med på en del av de men det er først når de nærmer seg Østfold :)

Tøddy

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar